Supply Chain Manager

  • Overalt
  • Denne stilling er blevet besat

Vores kunde er en ledende leverandør indenfor sit område og er kendt for sin evne til at udvikle skræddersyede løsninger efter kundernes behov. Virksomheden er inde i en meget positiv udvikling, med øget forretningsomfang og en styrket position på det danske marked.

 

En del af konkurrenceparametrene er kvalitet og leveringssikkerhed, og til at videreudvikle virksomhedens stærke position på dette område søger vi en ny Supply Chain Manager. Du vil indgå i ledergruppen med reference til den adm. direktør.  Der udover vil du indgå i et tæt skandinavisk koncern samarbejde omkring indkøb, sortiment og logistik. Virksomheden er et datterselskab i en større skandinavisk koncern. Du rapporterer i matrix til Business Unit Manageren i Norden. Gruppen er ISO 14000 og ISO 9000 certificeret. Det danske selskab skal ISO 9000 certificeres i det kommende år.

Du vil få 10-12 mand i direkte reference, og dit ansvarsområde indeholder foruden planlægning og logistik også egenproduktion, montage, indkøb, kvalitet og miljø. Virksomhedens produkter sammensættes dels af komponenter leveret af forskellige eksterne leverandører og koncern selskaber, og dels af egenproduktion, og virksomheden laver selv levering og montagearbejdet. Det bliver derfor et af dine væsentligste succeskriterier at sikre og forbedre et optimalt flow, der i øjeblikket har en ordrecyklus på ca. 6 uger.

Derudover skal du lede, motivere og udvikle et stærkt team af medarbejdere, og hvis der er behov for det, er du selv en del af driften. Der stilles derfor krav om, at du både kan gå i detaljen og løse opgaver sammen med dit team, og at du samtidig kan bevare overblikket og sikre, at de fastsatte målsætninger indfries. Du planlægger og implementerer forbedringer af processer og produktivitet gennem klare planer, og du arbejder aktivt med indkøbsafdelingen i koncernen for at optimere indkøbskanalerne. 

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende. Derimod lægger vi stor vægt på, at du har erfaring fra en tilsvarende stilling i en ordreproducerende virksomhed, hvor du med succes har haft ledelsesansvaret for logistik og planlægning. Det ligger dig lige for at have ansvaret for koordinering, planlægning, udførelse og opfølgning, og har du tillige arbejdet med kvalitet og miljø, er det en fordel. Derudover tillægger vi dine evner til at lede, motivere og udvikle dine medarbejdere højt. Vi forventer, at din lederstil er kendetegnet ved en åben dialog, involvering og konstruktiv feedback. Herudover er du en erfaren bruger af IT, du har stærke kommunikative evner og kan begå dig bredt i organisationen. Har du tidligere været involveret i konvertering af IT systemer, vil det være en fordel. Endelig behersker du engelsk i skrift og tale.

Som person er du en naturlig leder med en personlig udstråling, der passer til det ansvar, der følger med. Du er forretningsorienteret og ambitiøs, og det betyder noget for dig, at du lykkes med dine opgaver. Du vil blive målt på din evne til at skabe resultater i dit eget område, men i lige så høj grad på din evne til at samarbejde med den øvrige organisation. Du er struktureret og målrettet, og du er kendt for at have styr på dine ting. Du har et højt energiniveau og du evner at have mange bolde i luften uden at miste overblikket. 

Du tilbydes et spændende og udviklende job i en mindre organisation, der er kendetegnet ved korte beslutningsveje og en uformel omgangstone. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles individuelt efter kvalifikationer.

Har du mod på nye udfordringer, og har du forudsætningerne for at løse denne opgave, så send din ansøgning mærket ”LSCM-0418” til job@comentum.dk. Har du spørgsmål til jobbet, er du meget velkommen til at kontakte os på tlf. 73 62 90 00.