Områdedirektør, Økonomi

  • Aabenraa
  • Denne stilling er blevet besat
Ledelse
Rapportering
Lønsomhed

Sydbanks økonomichef har søgt nye udfordringer, og vi søger derfor en ny økonomichef, der med reference til bankdirektør Jørn Adam Møller kan løfte området til næste niveau, og understøtte den transformationsproces branchen og banken er den del af.

Du får ansvaret for en økonomiafdeling der beskæftiger 19 kvalificerede medarbejdere, heraf får du 2 mellemledere og 5 medarbejdere i direkte reference. Dine ansvarsområder omfatter udarbejdelse og konsolidering af periode- og årsregnskaber, budgettering, interne regnskaber og analyser, indberetninger og samspil med myndighederne og stresstest af bankens eksponeringer. Herudover får du ansvaret for Priser og Lønsomhed, der dækker over bankens historiske og forventede lønsomhed og prissætning af bankens ydelser og produkter til forskellige kundesegmenter. Endelig er økonomiområdet direkte sparringspartner ud mod de decentrale enheder.

Der er tale om et tungt lederjob, der stiller krav til din evne til at lede, motivere og udvikle et hold af højt kvalificerede medarbejdere, der både spiller sammen som et team, men samtidig kan være meget selvkørende og selvledende. Du skal på samme tid evne at stille krav og følge op, og give plads til at dine ledere og medarbejdere får plads til at tage ansvar og folde deres potentiale ud. Og som i al god ledelse skal du skabe rammerne og sætte retningen.

Vi forestiller os at du kommer med erfaring fra en stilling, der rummer tilsvarende kompleksitet og omfang. Ledelsesmæssigt har du en solid erfaring, og har du erfaring med ledelse af ledere er det en fordel. Du har formentlig en uddannelse som cand.merc.aud., HD-R eller tilsvarende, og du har en opdateret viden indenfor regnskab, økonomi og gerne skatteområdet. Banken aflægger regnskab efter IFRS-standarderne, og har du kendskab til dette er det en fordel. Du har interesse for at fordybe dig i forretningsprocesserne, og du er en habil bruger af IT-værktøjer, herunder Excel.

Som person er du åben og udadvendt, og du har et højt energiniveau og et smittende engagement. Din lederstil bærer præg af at være dialogbaseret og inviterende. Du har en naturlig gennemslagskraft, og du ved at Business Management ikke rækker så langt, hvis ikke man samtidig er dygtig til People Management. Du har et stort drive. Du kan overskue mange ting samtidig, og du arbejder struktureret og systematisk med dine opgaver. Du er vant til at arbejde med hårde deadlines, og du forstår at spille sammen med dine kolleger på et tværorganisatorisk plan og indenfor forskellige fagområder.

Du tilbydes et spændende, krævende og udviklende job i en bank, der er kendetegnet ved værdierne dygtighed, relationer og værdi, og hvor arbejdsmiljøet er uhøjtideligt, med plads til humor og godt humør. For den rette kandidat er der både personlige og karrieremæssige udviklingsmuligheder. Løn og ansættelsesvilkår forhandles individuelt efter kvalifikationer. Du får domicil i bankens hovedsæde i Aabenraa.

Har du mod på nye udfordringer, og har du forudsætningerne for at løse denne opgave, så send din ansøgning mærket ”SØ-1119” til job@comentum.dk. Har du spørgsmål til jobbet , er du meget velkommen til at kontakte os på tlf. 74 63 90 00.