Financial Controller

  • Anonym
  • Denne stilling er blevet besat

Vores kunde er en større dansk international virksomhed, der inden for sit forretningsområde har en markedsledende position. Virksomheden er inde i en særdeles positiv udvikling, og forventer yderligere vækst i de kommende år. Til at understøtte denne udvikling, og til at løfte en række nytilførte opgaver er der behov for flere kompetente ressourcer.

Med reference til selskabets Accounting Manager søger vi en Financial Controller, der vil indgå i et stærkt team på pt. 7 kolleger, og som med tiden vil vokse sig større. Du vil i den forbindelse få mulighed for at sætte dit præg på afdelingen og dennes udvikling i takt med at nye opgaver skal håndteres i afdelingen, hvor du vil blive en værdsat sparringspartner. Dine primære arbejdsopgaver vil være controlling af udvalgte områder af forretningen, indledningsvist med fokus på anlægsaktiver og investeringer, men også med mulighed for at arbejde bredere, særligt i takt med at afdelingen skal løse flere opgaver. Der arbejdes løbende på at automatisere dele og hele opgaver, og det arbejde vil du også få en rolle i, hvorfor det er vigtigt at kunne forholde sig kritisk og konstruktivt til, hvordan opgaverne løses i dag og kan løses i morgen. Derudover vil du få en central rolle i udarbejdelsen af måneds- og årsregnskabet samt det årlige budget. For udvalgte områder i budgettet, vil du fungere som sparringspartner for øvrige afdelinger og understøtte dem i forhold til deres input til det kommende budget, herunder bl.a. investeringsbudgettet. Endeligt vil der også i forbindelse med vores månedsregnskab være opgaver relateret til at indhente forklaringer på afvigelser/udviklinger fra øvrige afdelinger samt deltage i den daglige drift af afdelingen i begrænset omfang i relation til anlægsaktiverne. Du vil løbende være i dialog med og yde sparring til både danske og udenlandske forretningsenheder.

Vi forventer, at du har en videregående økonomisk uddannelse som f.eks. HD-R, Cand. merc. aud. eller tilsvarende. Din praktiske erfaring har du hentet fra en tilsvarende stilling eller som revisor. Vi forventer, at du har en opdateret viden inden for området, du har kendskab til IFRS16, og du er lærenem og hurtig til at tilegne dig ny viden. Du er en erfaren bruger af IT, særligt stærk i Excel, og har du kendskab til SAP, er det en fordel. Koncernsproget er engelsk, som vi forventer at du behersker i skrift og tale.

Som person er du ambitiøs og målrettet. Du er analytisk stærk, besidder en faglig stolthed og evner meget hurtigt at komme ind til sagens kerne – også i komplekse opgaver. Du sætter en ære i at levere høj kvalitet til aftalt tid, og du ser denne mulighed som et godt afsæt i din videre karriere. Du arbejder struktureret med dine opgaver, og du evner både at arbejde selvstændigt med dine opgaver og samtidig indgå i et tæt samarbejde med dine kolleger. Endelig formår du at have mange bolde i luften uden at miste overblikket, og når det er nødvendigt, kan du lave en skarp prioritering.

Du tilbydes et attraktivt job med gode personlige og faglige udviklingsmuligheder i en veldrevet og velkonsolideret virksomhed. Omgangstonen er uformel og uhøjtidelig, og der lægges vægt på et godt arbejdsmiljø. Ansættelsesvilkår forhandles individuelt efter kvalifikationer.

Har du mod på nye udfordringer og har du forudsætningerne for at skabe succes i dette job, så send din ansøgning mrk. ”FCS-0621” til job@comentum.dk. Du er også velkommen til at kontakte os for yderligere oplysninger om jobbet på 21 75 90 00.