Bestyrelsesmedlem, Anonym

  • Overalt
  • Denne stilling er blevet besat

Vores klient en velkonsolideret og velindtjenende industriel underleverandør med en omsætning på DKK 500 mio. og et resultat før skat på DKK 30 mio. Koncernen beskæftiger ca. 450 medarbejdere på faciliteter i Skandinavien. Virksomheden er markedsledende og har i en del år været førende i branchens konsolidering, hvilket fortsat er målet. Virksomheden er ejet af en kapitalfond.

Til at supplere den nuværende bestyrelse ønsker man at tilføje særlige strategiske kompetencer indenfor afsætning og teknologi. I et fremadrettet perspektiv vil selskabet møde kunderne på nye platforme, hvor udvikling af kunderettede it-løsninger vil spille en stor rolle. Dette naturligvis i samspil med og udvikling af den infrastruktur man operer på i dag.

Den rette kandidat har derfor en baggrund fra Forretningsudvikling, IT og/eller Salg, og kan bidrage med erfaring fra tilsvarende transformationsprocesser. Det tillægges stor vægt, at kandidaten både evner at se dette i et strategisk perspektiv, men samtidig evner at sparre med ledelsen omkring de praktiske mulige løsninger i operationaliseringen. Alt sammen med kunderne i fokus.

Du tilbydes en plads på et kompetent og erfarent hold af bestyrelsesmedlemmer, hvor du både vil kunne få plads til at udfordre og blive udfordret. Dette kan være dit første bestyrelsesjob, men har du erfaring fra andre tilsvarende roller er det naturligvis velkomment. Opgaven aflønnes med et honorar på markedsniveau for tilsvarende bestyrelsesopgaver.

Har du forudsætningerne for at kunne bidrage i denne sammenhæng, og er du klar til at tage udfordringen op, så send os en motiveret ansøgning mrk. ”BM-0118” til job@comentum.dk med fokus på dit erfaringsgrundlag og det der gør, at vi netop skal vælge dig til opgaven.

Har du behov for yderligere oplysninger, er du naturligvis velkommen til at kontakte os på tlf. 73 62 90 00. Vi behandler naturligvis din henvendelse med diskretion, og vores klient vil kun blive informeret om dit kandidatur efter forudgående aftale med dig.