Financial Controller

  • Middelfart
  • Denne stilling er blevet besat

Global Risk Management, der er en del af USTC-gruppen, er inde i en meget positiv udvikling med øget forretningsomfang og kundegrundlag. Virksomheden er specialiseret i afdækning af risici i forbindelse med køb og salg af olieprodukter, der anvendes i forskellige brancher som blandt andet shipping, luftfart og generel industri. Væksten sker fortrinsvis internationalt, hvor man fortsat ser gode vækstmuligheder.

Med reference til selskabets Head of Middle-Office søger vi en Financial Controller, hvis hovedopgave bliver at kontrollere pris- og værdisætning af finansielle transaktioner både internt og mod eksterne modparter som kunder og leverandører. Herudover får du til opgave at tilse, at de forretningsmæssige dispositioner holder sig inden for rammerne af det der er godkendt. Du skal vedligeholde og videreudvikle eksisterende metoder og sikre, at den løbende overvågning også fremadrettet er tilstrækkelig og retvisende.
Jobbet vil desuden indeholde traditionelle controlling-opgaver med afvigelsesrapportering og handleplaner. Du bliver en del af Middle-Office, og du vil indgå i et tæt samarbejde med regnskabsafdelingen og moderselskabets Treasury-funktion.

Vi forventer, at du har en videregående økonomisk uddannelse som f.eks. cand. merc. fin., cand. oecon. eller tilsvarende. Du har min. 2-3 års erfaring hentet fra en tilsvarende stilling enten i en Treasury-funktion eller fra en finansiel virksomhed. Det er et krav at du har kendskab til finansielle produkter inden for afdækning af risici, og har du erfaring og indsigt i de finansielle markeder generelt er det en fordel. Derudover skal du have forudsætningerne for hurtigt at tilegne dig den ny viden – både om produkterne og deres risikomæssige og regulatoriske behandling. Endvidere ser vi gerne, at du har kendskab til kodning i VBA, SQL eller andre kodesprog. Koncernsproget er engelsk.

Som person er du ambitiøs og målrettet. Du er analytisk stærk, og evner meget hurtigt at komme ind til sagens kerne – også i komplekse opgaver. Du sætter en ære i at levere høj kvalitet til aftalt tid, og du ser denne mulighed som et godt afsæt i din videre karriere. Du arbejder struktureret med dine opgaver, og du evner både at arbejde selvstændigt med dine opgaver og samtidig indgå i et tæt samarbejde med dine kolleger. Endelig evner du at have mange bolde i luften uden at miste overblikket, og når det er nødvendigt kan du lave en skarp prioritering af dine opgaver.

Du tilbydes et attraktivt job med gode personlige og faglige udviklingsmuligheder, i en meget velindtjenende og velkonsolideret koncern. For den rette kandidat rummer koncernen gode fremtidige karrieremuligheder. Løn og ansættelsesvilkår forhandles individuelt efter kvalifikationer på et attraktivt niveau.

Har du mod på nye udfordringer og har du forudsætningerne for at skabe succes i dette job, så send din ansøgning mrk. ”FC-0619” til job@comentum.dk. Du er også velkommen til at kontakte os for yderligere oplysninger om jobbet på 7362 9000 eller på 3046 2858.